ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

  • Η Ε.Ο.Δ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ

  • ΓΙΝΕ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΠΑΡΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΣΧΟΛΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
    ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
    ΟΣΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ
    ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ,
    ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ 2013
    Τρόποι Επικοινωνίας :
    Τηλ. 6977475737, 6976639436 και 6936898320
    https://eodargolidas.wordpress.com/
    Email: eodargolidas@yahoo.gr

  • ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

    Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πώς το Παράρτημα Αργολίδας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, έχει ως έδρα το Πρώην Δημοτικό Σχολείο στο Δημοτικό Διαμέρισμα του Λαλούκα στο Δήμο Άργους-Μυκηνων. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται το κέντρο επιχειρήσεων του Παραρτήματος καθώς και ο χώρος οπού γίνεται η εκπαίδευση των μελών καθώς επίσης οι συγκεντρώσεις των μελών & φίλων της Ομάδας μας. Τα γραφεία της Ομάδας μας είναι ανοικτά κάθε Δευτέρα-τέταρτη από 18:00 -21:00 Με εκτίμηση, ΤΟ Δ.Σ.
  • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΟΔ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

    ΣΥΝΘΕΣΗ:
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
    ΒΟΥΡΔΟΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 6977475737
    ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
    6976639436
    ΓΕΝ. ΓΡΑΜΑΤΕΑΣ:
    ΚΟΥΣΟΥΛΑ ΡΑΦΑΕΛΑ 6989516383
    ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΑΤΕΑΣ: ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ 6976187610
    ΤΑΜΙΑΣ:
    ΤΣΙΩΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 6936898320
    ΜΕΛΟΣ:
    ΡΕΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 6950553844
    ΜΕΛΟΣ:
    ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 6938286133

  • ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Δεν βρέθηκαν events για το άμεσο μέλλον

  • ΩΡΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

    6977475737-6936898320
    Κάθε Δευτέρα 18:00-21:00
  • Κάντε » like » στην σελίδα μας στο Facebook

  • Καταχωρήστε την διεύθυνση email σας για να ακολουθήσετε την σελίδα και να λαμβάνετε νέες ειδοποιήσεις στο email σας.

    Μαζί με 70 ακόμα followers

  • Εγγραφή

  • Εισοδος

  • Στατιστικά

    • 35,611 hits
  • The Big Day9 Μαρτίου 2014
    The big day is here.

Ερώτηση Βουλευτή στην Βουλή: Επί πληρωμή η έρευνα και διάσωση;

Posted by eodargolidas στο Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

 
 

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της ΔΗΜ. ΑΡ. κ. Βασίλης Οικονόμου σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό και τα χρήματα που απαιτήθηκαν για να γίνει η επιχείρηση Έρευνας Και Διάσωσης για αγνοούμενο ορειβάτη με το Super Puma της ΠΑ στο Πάπιγκο. Πριν περάσουμε παρακάτω να πούμε μόνο ότι ο αγνοοούμενος ορειβάτης ανασύρθηκε νεκρός χθες 31/Γενάρη με τη συνδρομή ιδιωτικού ελικοπτέρου -του κ. Βασίλη Χήτου- της Ε.Ο.Δ. και της Ελβετικής Ομάδας Διάσωσης Air Zermatt που κλήθηκε για να συνδράμει στις έρευνες.

ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ : ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

ΕΚΛΟΓΙΚΗ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ : ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Υπουργό Υγείας

Θέμα: Επί πληρωμή η έρευνα και διάσωση;

Κύριε Υπουργέ,

Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από το διαδίκτυο ότι προκειμένου να συμμετέχει ελικόπτερο Super Puma στην εύρεση και διάσωση αγνοούμενου ορειβάτη στο Νομό Ιωαννίνων απαιτήθηκε η καταβολή του κόστους της όλης επιχείρησης που εκτιμήθηκε στις 30000€. Το Super Puma τελικώς συμμετέχει στην έρευνα αφού η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε να καλύψει το κόστος των 30000 €! Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και οι ανησυχίες που εύλογα προκύπτουν ακόμα περισσότερες.

Είναι αδιανόητο για εμάς προκειμένου να συμμετέχει ένα ελικόπτερο των Ενόπλων Δυνάμεων στις έρευνες για την διάσωση ανθρώπων που απειλείται η ζωή τους να απαιτείται προηγουμένως από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα η ανάληψη του κόστους των επιχειρήσεων. Τα ελικόπτερα αυτά αγοράστηκαν για τις ανάγκες πρώτα και κύρια της Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι τμήμα της περιουσίας του ελληνικού λαού και μέχρι σήμερα συνδράμουν πάντα σε όποια ανάγκη υπάρχει χωρίς να τίθεται θέμα του κόστους των επιχειρήσεων. Άλλωστε οι χειριστές των πολλές φορές έχουν επιδείξει απαράμιλλο θάρρος και αυτοθυσία προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Αναρωτιόμαστε μετά από την συγκεκριμένη απαίτηση ανάληψης του κόστους της επιχείρησης τι γίνεται και τι έχει αλλάξει. Δηλαδή σήμερα εάν κάποιος έχει ανάγκη άμεσης βοήθειας από τα ελικόπτερα του στρατού ή άλλα μέσα διάσωσης θα πρέπει προηγουμένως να καταβάλλει το σχετικό αντίτιμο για τις υπηρεσίες που θα ενεργοποιηθούν; Εάν δεν έχει την οικονομική δυνατότητα και δεν ευαισθητοποιηθεί κάποιος δημόσιος φορέας τι θα γίνει; Εάν οι δημόσιοι φορείς της περιοχής αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα ποια θα είναι η τύχη των συμπολιτών μας που βρίσκονται σε κίνδυνο;

Ούτε η οικονομική κατάσταση της χώρας ούτε ο αναγκαίος εξορθολογισμός του κράτους δικαιολογούν αυτές τις απάνθρωπες πρακτικές.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

Από πού προκύπτει ότι προκειμένου να συμμετέχουν τα Super Puma σε έρευνες για την διάσωση ανθρώπων σε κίνδυνο πρέπει προηγουμένως να καλυφθεί το κόστος της επιχείρησης;

Είναι όλα τα μέσα που μπορούν να συμμετέχουν σε έρευνα και διάσωση ανθρώπων ανεξάρτητα από τους σκοπούς για τους οποίους αποκτήθηκαν στην διάθεση του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται σε κίνδυνο στην ελληνική επικράτεια δωρεάν και χωρίς οικονομικές και γραφειοκρατικές προϋποθέσεις;

Αληθεύει ότι το Super Puma δεν συμμετείχε στις έρευνες για την διάσωση του αγνοούμενου ορειβάτη στα Ιωάννινα παρά μόνο αφότου ανέλαβε το κόστος της επιχείρησης η Περιφέρεια Ηπείρου;

Θεωρείτε ότι η έρευνα και η διάσωση ανθρώπων σε κίνδυνο πρέπει να διέπονται από ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να καλύπτεται το κόστος των όποιων επιχειρήσεων; Είναι δυνατόν ο κάθε άνθρωπος που χρειάζεται βοήθεια από διασωστικά μέσα να έχει προνοήσει ώστε να μπορεί να αποπληρώσει το κόστος μιας επιχείρησης διάσωσης σε περίπτωση που δεν μπορεί η εκάστοτε περιφέρεια ή δήμος;

 

-Ο-

ΕΡΩΤΩΝ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(μέσω http://yened.wordpress.com)

———————————————-

Σχετικά με το θέμα και για να σχηματίσουμε μια σφαιρικότερη άποψη του πως διαμορφώνεται η κατάσταση με την Έρευνα και Διάσωση μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω μία σχετική δημοσίευση που είδαμε στο εξαιρετικόhttp://www.aviationlive.org:

Χρήση Εναέριων Μέσων Των Ε.Δ. Και Οι Υποχρεώσεις Των Φορέων

Μέρος άρθρου του Α. Κούτρα για τον Ελεύθερο Τύπο, 30.01.13

Χωρίς να έχει εξασφαλισθεί η δαπάνη, πλέον δεν απογειώνεται κανένα μέσο των ε.δ., εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, όπου το ΕΚΣΕΔ έχει στη διάθεση του, πτητικά και πλωτά μέσα για να ανταποκρίνεται άμεσα στο έργο του ενώ σε περιπτώσεις που κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές υπάρχει «ιδιαίτερη ευαισθησία». Όσον αφορά τις «κλήσεις» για την κινητοποίηση μέσων για αποστολές που αφορούν ξένα πλοία ή αλλοδαπούς τα έξοδα καλύπτονται από σχετικές διακρατικές συμφωνίες.

Ο νόμος που προβλέπει αυτή τη διαδικασία άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια διότι υπάρχει μια τεράστια οικονομική οφειλή προς την ΠΑ ενώ με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (του Υπουργείου Οικονομικών) οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υπεύθυνες για τις δαπάνες τους τις οποίες πρέπει να δικαιολογούν (ακόμη και αυτές των αεροδιακομιδών ή των αποστολών έρευνας και διάσωσης). λ.χ. Για αποστολές (πλην Αιγαίου) υπέρ τρίτων αν το κόστος χρήσης του μέσου δεν καλυφθεί από το φορέα που υπέβαλε το αίτημα τότε υπάρχει εμπλοκή του Eλεγκτικού Συμβουλίου και το κόστος χρεώνεται στη ΠΑ. Παράλληλα με υπουργική απόφαση αυξήθηκε το κόστος χρήσης των εναέριων και πλωτών μέσων των ε.δ εξαιτίας τις αντίστοιχης αύξησης του κόστους των καυσίμων, ενδεικτικά το κόστος ανά ώρα πτήσης υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 3500 ευρώ.

Ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση για τη μη διάθεση μέσων αν δεν έχει νωρίτερα καλυφθεί η δαπάνη ήταν το ΕΚΑΒ το οποίο οφείλει στη ΠΑ 58 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρω οφείλονται από άλλους δημόσιους φορείς) από αεροδιακομιδές, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα -σύμφωνα με πληροφορίες- ο κλάδος να αντιμετωπίσει πρόβλημα καυσίμων.

Με δεδομένα τα παραπάνω ο φορέας που θα υποβάλει αίτημα χρήσης μέσου των ε.δ. θα πρέπει ταυτόχρονα να προσδιορίζει το κωδικό απ’ όπου θα καλυφθεί η δαπάνη. Πλεόν με το ΕΚΑΒ λόγω τον τακτικών αεροδιακομιδών δεν έχει ανακύψει πρόβλημα επι της διαδικασίας λ.χ. με έξοδα που επιβαρύνουν το ΕΚΑΒ, Embraer της ΠΑ παρέλαβε από τη Λάρισα ασθενή και εν συνεχεία πέταξε με προορισμό τη Ρώμη ώστε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο πνεύμονα.(εφ. Μακεδονία 30.01). Για την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφέρειες της χώρας διατίθενται κονδύλια από τη πολιτική προστασία…

Αναφορικά με το πρόσφατο συμβάν στο Πάπιγκο και τα «δημοσιεύματα», η ΠΑ έλαβε το αίτημα στις 9:47 και στις 10:27 το ελικόπτερο βρισκόταν στον αέρα (χρόνος που απαιτούνταν για τη προετοιμασία του μέσου)… και πραγματοποίησε δύο αποστολές συνολικής διάρκειας 7,3 ωρών

——————–

Σημείωση – εκτίμηση του Paragliding And Aviation:

Γενικά η κατάσταση όπως διαμορφώνεται έχει ως εξής.

Η ΠΑ στον καιρό του μνημονίου και έχοντας υποστεί ολοένα και πιο ανελέητες περικοπές από την τρόικα (χωρίς να μπορεί να φέρει και τον ανάλογο αντίλογο) είναι αναγκασμένη να περικόψει έξοδα από ό,που μπορεί. Ακόμα και από το κοινωνικό έργο το οποίο μέχρι τώρα το διέθετε εντελώς δωρεάν στους έχοντας την σχετική ανάγκη.

Τώρα βλέπουμε να υψώνονται με περισσότερη δύναμη και πιθανότατα να υπερισχύουν εκείνες οι φωνές που λένε ότι όποιος παίρνει ένα τόσο μεγάλο ρίσκο (όπως ο -συγχωρεμένος πια- ορειβάτης μέσα στο καταχείμωνο στην Τύμφη) θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος και για τις »συνέπειες».

Και θα απαριθμήσω μερικές από τις κουβέντες που διάβασα αυτές τις ημέρες και που αν μη τι άλλο είναι όλες σεβαστές.

Άλλο πράγμα -λένε- να χρειάζεται κάποιος βοήθεια λόγω εκτάκτων συνθηκών πχ ένα πλοίο που έπαθε βλάβη στο πέλαγος μέσα στη κακοκαιρία, ή μια έγκυος που θα φέρει στον κόσμο 2 μήνες νωρίτερα ένα μωρό σε κάποιο ακριτικό νησί και άλλο ένας παλαβός που ξύπνησε ένα πρωί και πήγε καταχείμωνο ορειβασία επειδή έτσι του βάρεσε.

Και είναι άδικο -λένε- όχι μόνο να πληρώνει αυτά τα έξοδα η ΠΑ, αλλά είναι άδικο να βρίσκονται εκτεθειμένα τα εναέρια μέσα και τα πληρώματά τους στον ίδιο αυτό κίνδυνο που κάποιος άλλος αψήφησε για τον εαυτό του.

Σε γενικές γραμμές -λένε- το τζάμπα στην πλάτη της ΠΑ πέθανε. Αν οι περιφέρειες θέλουν να έχουν ορεινές δραστηριότητες στα μέρη τους να αποκτήσουν -και με χρήματα της ΕΕ- από 1-2 δικά τους μικρότερα ελικόπτερα με τις ανάλογες δυνατότητες και με τα ανάλογα πληρώματα.

Αυτά σε γενικές γραμμές είναι τα όσα ακούγονται. Δεν μπορώ να πάρω θέση. Όλα τα σέβομαι, ειδικά αυτή την εποχή που δεν υπάρχουν τα χρήματα και πολλά κρίσιμα μέσα της ΠΑ ακούγεται ότι είναι καθηλωμένα λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών ή ακόμα και καυσίμων.

Περισσότερη προσοχή είναι απαραίτητη από όλους όσους ασχολούνται με το βουνό. Ούτε μπορείς να εφησυχαστείς στην κάθε »περιφέρεια». Δεν ξέρεις αν θα μπορεί ή αν θα θέλει να βοηθήσει κι αυτή. Ούτε μπορείς να περιμένει ο πολυτραυματίας στο βουνό μέχρι να συνεδριάσει και να δώση εντολή.  Ο απο μηχανής θεός ίσως και να μην εμφανιστεί.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: