ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

  • Η Ε.Ο.Δ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ

  • ΓΙΝΕ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΠΑΡΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΣΧΟΛΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
    ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
    ΟΣΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ
    ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ,
    ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ 2013
    Τρόποι Επικοινωνίας :
    Τηλ. 6977475737, 6976639436 και 6936898320
    https://eodargolidas.wordpress.com/
    Email: eodargolidas@yahoo.gr

  • ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

    Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πώς το Παράρτημα Αργολίδας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, έχει ως έδρα το Πρώην Δημοτικό Σχολείο στο Δημοτικό Διαμέρισμα του Λαλούκα στο Δήμο Άργους-Μυκηνων. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται το κέντρο επιχειρήσεων του Παραρτήματος καθώς και ο χώρος οπού γίνεται η εκπαίδευση των μελών καθώς επίσης οι συγκεντρώσεις των μελών & φίλων της Ομάδας μας. Τα γραφεία της Ομάδας μας είναι ανοικτά κάθε Δευτέρα-τέταρτη από 18:00 -21:00 Με εκτίμηση, ΤΟ Δ.Σ.
  • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΟΔ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

    ΣΥΝΘΕΣΗ:
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
    ΒΟΥΡΔΟΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 6977475737
    ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
    6976639436
    ΓΕΝ. ΓΡΑΜΑΤΕΑΣ:
    ΚΟΥΣΟΥΛΑ ΡΑΦΑΕΛΑ 6989516383
    ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΑΤΕΑΣ: ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ 6976187610
    ΤΑΜΙΑΣ:
    ΤΣΙΩΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 6936898320
    ΜΕΛΟΣ:
    ΡΕΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 6950553844
    ΜΕΛΟΣ:
    ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 6938286133

  • ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Δεν βρέθηκαν events για το άμεσο μέλλον

  • ΩΡΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

    6977475737-6936898320
    Κάθε Δευτέρα 18:00-21:00
  • Κάντε » like » στην σελίδα μας στο Facebook

  • Καταχωρήστε την διεύθυνση email σας για να ακολουθήσετε την σελίδα και να λαμβάνετε νέες ειδοποιήσεις στο email σας.

    Μαζί με 70 ακόμα followers

  • Εγγραφή

  • Εισοδος

  • Στατιστικά

    • 35,608 hits
  • The Big Day9 Μαρτίου 2014
    The big day is here.

Τεχνικές Οδήγησης εκτός δρομου

Posted by eodargolidas στο Σάββατο 4 Απρίλιος 2009

Οταν οδηγούμε εκτός δρόμου πρέπει να γνωρίζουμε πως να κινηθούμε σε όλα τα εδάφη που θα συναντήσουμε και κάτω από διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Η εκτός δρόμου οδήγηση είναι ένα παιχνίδι τεχνικής και φινέτσας: ο στόχος είναι η ελάχιστη επίπτωση στο έδαφος, ταυτόχρονα με το ξεπέρασμα της όποιας δυσκολίας. Ακολουθούν μερικές γενικές οδηγίες για να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τις δυσκολίες.

Εκτός δρόμου οδήγηση σε όλα τα εδάφη.
Πάντα ο οδηγός ελέγχει το όχημα, ποτέ μην αφήσετε το όχημα να σας πηγαίνει όπου αυτό θέλει !
Ο έλεγχος της πορείας με το τιμόνι απαιτεί ακρίβεια, πάντα περνάμε τις ρόδες μας από εκεί που θέλουμε.
Τα φρένα πρέπει να χρησιμοποιούνται ελάχιστα και πολύ μαλακά. Ολες οι κινήσεις πρέπει να γίνονται με ευλαβική ακρίβεια. Πατάμε ή αφήνουμε το γκάζι απαλά ώστε να μην σπινάρουν οι τροχοί στην επιτάχυνση ή μπλοκάρουν στην επιβράδυνση.

Κάθε εμπόδιο θα πρέπει να προσεγγίζεται με την μικρότερη δυνατή ταχύτητα, αλλά αρκετή ώστε να ξεπεραστεί. Ενεργοποιήστε την τετρακίνηση πριν την χρειαστείτε. Μην περιμένετε να κολήσετε πρώτα ! Χρησιμοποιήστε τις κοντές σχέσεις μετάδοσης έγκαιρα ώστε να μην κουράσετε το 4×4.

Οποτε δεν είστε σίγουρος για το έδαφος χρησιμοποιήστε τις κοντές σχέσεις. Μην αλλάζετε τις ταχύτητες σε πέρασμα νερού, σε απότομη ανηφόρα ή κατηφόρα ή σε πέρασμα άμμου. Μην οδηγείτε με τους αντίχειρες μέσα από την στεφάνη του τιμονιού, απότομα κλωτσήματα του τιμονιού θα σας τραυματίσουν.

Πέρασμα από στενά σημεία.
Περάστε το 4×4 πιο κοντά στα εμπόδια από την πλευρά του οδηγού, έχετε καλύτερη εκτίμηση των περιθωρίων σας βγάζοντας το κεφάλι έξω από το αυτοκίνητο. Σε εξαιρετικά οριακές περιπτώσεις χρησιμοποιήστε τον συνοδηγό για να σας καθοδηγήσει, συμφωνόντας από πριν τις σχετικές χειρονομίες συννενόησης.

Πέρασμα από βαθειές «ροδιές».
Οι χωματόδρομοι πολές φορές φθείρονται εκεί που περνούν οι τροχοί δημιουργώντας αυλάκια τις λεγόμενες «ροδιές». Πολλές φορές οι ροδιές είναι τόσο βαθιές που το 4×4 «βρίσκει» από κάτω. Για να το αποφύγουμε πρέπει να πατήσουμε τους τροχούς μας ανάμεσα στις ροδιές και αριστερά ή δεξιά τους.

Πέρασμα από άμμο, χιόνι ή λάσπη.
Οταν φτάσετε σε βαθειά άμμο, σε χιόνι ή σε λάσπη ξεφουσκώστε τα λάστιχα για να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής με το έδαφος και να έχετε καλύτερη πρόσφυση. Προσέξτε γιατί το ξεφούσκωμα θα ελατώσει την απόσταση του οχήματος από το έδαφος. Θυμηθείτε να ξαναφουσκώσετε τα λάστιχα μετά. Εννοείται ότι για την ομοιόμορφη πίεση των ελαστικών είναι απαραίτητο ένα πιεσόμετρο.

Κινηθείτε με σταθερή ταχύτητα και χρησιμοποιήστε την «φόρα» (βλέπε αδράνεια) για να περάσετε τα «δύσκολα». Μην κόψετε ταχύτητα και μην σταματάτε για να μην κολήσετε. Μην σπινάρετε τους τροχούς χρησιμοποιώντας μεγαλύτερη ταχύτητα στο σαζμάν από την κανονική. Αν οι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν αφήστε απαλά το γκάζι για να επανακτήσουν την πρόσφυση.

Αν χάσετε την πρόσφυση και μόλις που κινείται το όχημα, δοκιμάστε την γρήγορη κίνηση του τιμονιού δεξιά � αριστερά (όχι υπερβολές) για να να «γαντζώσουν» λίγο τα λάστιχα στο έδαφος.

Αν λόγω λάσπης οδηγείτε υποχρεωτικά μέσα στις «ροδιές» πάντα ελέγχετε που «βλέπει» το τιμόνι σας. Το 4×4 θα ακολουθεί τις «ροδιές» ανεξάρτητα από το που είναι στραμμένοι οι εμπρός τροχοί του. Αν σε κάποιο σημείο αποκτηθεί ξαφνικά η πρόσφυση τότε υπάρχει κίνδυνος απότομης στροφής με απρόβλεπτα αποτελέσματα.

Θυμηθείτε ότι το σκληρό «πακτωμένο» χιόνι που περάσατε το πρωί μπορεί να γίνει αδιάβατο μόλις μαλακώσει το μεσημέρι. Για τον ίδιο λόγο το σκληρό χιόνι μετά από τη διέλευση μερικών οχημάτων μπορεί να γίνει αδιάβατο.

Πέρασμα πάνω από βράχια, κορμούς, χαντάκια και εμπόδια.
Πάντοτε να ελέγχετε για κρυμένα εμπόδια όπως κορμούς βράχια και λακούβες όταν περνάτε από νερά, χιόνια, ψηλά χόρτα ή βαθειές λάσπες. Οταν θέλετε να περάσετε από εμπόδια όπως ένα χαντάκι είναι καλύτερα να το περάσετε υπό γωνία έτσι ώστε μόνο ένας τροχός να βρίσκεται μέσα στο χαντάκι κάθε στιγμή. Αυτό επιτρέπει στους υπόλοιπους τροχούς να έχουν καλή πρόσφυση με το έδαφος. Αν περάσετε κάθετα από το χαντάκι τότε ολόκληρος ο άξονας θα πάψει να δίνει κίνηση και θα δυσκολευτείτε περισσότερο.

Πριν περάσετε από μεγάλα βράχια ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε μια μικρή ράμπα από μικρότερα βράχια εμπρός και πίσω από το εμπόδιο ώστε να μετριάσετε την απότομη κλίση του εμποδίου. Επειδή στο κάτω μέρος του οχήματός σας βρίσκονται πολλά ευαίσθητα αλλά ζωτικά εξαρτήματα όπως διαφορικά, άξονες, κιβώτιο ταχυτήτων, λεκάνη λαδιού, τεπόζιτο καυσίμου κ.α. είναι πολλές φορές προτιμότερο να περάσετε ένα εμπόδιο πατώντας με την ρόδα επάνω του και περνώντας προσεκτικά, παρά να το περάσετε ανάμεσα από τους τροχούς στο κέντρο του οχήματος.

Ανέβασμα λόφων.
Πριν ανεβείτε έναν απότομο λόφο καλό είναι πρώτα να τον ελέγξετε περπατώντας. Θα είναι πολύ δυσάρεστο να ανακαλύψετε μια απότομη στροφή στο τέλος του, όταν εσείς δεν θα βλέπετε τίποτα εκτός από ουρανό και το καπό του 4×4 !

Θυμηθείτε ότι μπορεί να χρειαστεί να κατεβείτε τον λόφο που μόλις ανεβήκατε. Αν δεν θα μπορείτε να τον κατεβείτε τότε μην ανεβείτε καθόλου εκτός κι αν υπάρχει σίγουρη διέξοδος από την άλλη πλευρά.

Οταν ανεβαίνετε χρησιμοποιήστε την μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορεί να σας «βγάλει» την ανηφόρα χωρίς αλλαγή ταχύτητας. Αν επιλέξετε μεγαλύτερη δεν θα βγεί η ανηφόρα, ενώ αν επιλέξετε μικρότερη, οι τροχοί μπορεί να σπινάρουν και να χάσετε την πρόσφυση. Ο γενικός κανόνας είναι η χρήση 2ης κοντής ταχύτητας για το ανέβασμα και 1η κοντή για το κατέβασμα. Αν υπάρχουν μπλοκέ διαφορικά ενεργοποιήστε τα.

Ευθυγραμμίστε το όχημά σας με την μέγιστη κλίση της ανηφόρας ώστε να έχετε την πιο ομοιόμορφη κατανομή φόρτισης των τροχών κι έτσι την ομοιόμορφη πρόσφυση. Δώστε γκάζι στο κάτω μέρος και κόψτε γκάζι στο τελείωμα της ανηφόρας. Πάντοτε προετοιμαστείτε για αποτυχημένη ανάβαση. Υπολογίστε τότε τον τρόπο που θα επιστρέψετε.

Αν θα πρέπει να σταματήσετε σε μεγάλη ανηφόρα, σβύστε την μηχανή και αφήστε την ταχύτητα στο κιβώτιο. Τοποθετήστε βράχια και κορμούς για τάκους πίσω από τους τροχούς.

Κατέβασμα από αποτυχημένη ανάβαση.
Αν το όχημα σβύσει στην ανηφόρα, πατήστε φρένο, βάλτε όπισθεν, αφήστε τον συμπλέκτη και το φρένο ταυτόχρονα και γυρίστε το κλειδί για να ανάψει η μηχανή. Αφήστε το όχημα να κυλίσει αργά πίσω φρενάροντας μόνο με την μηχανή. Θυμηθείτε ότι στην οπισθοπορεία, η ορατότητα είναι περιορισμένη, το τιμόνι «κόβει» πιο απότομα και τα κλωτσήματα του τιμονιού είναι πολύ βίαια. Μην επιχειρήσετε να στρίψετε σε απότομη κλίση γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανατραπείτε.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: